Espoolaisten marttayhdistysten tapaaminen 30.10.2023

7.11.2023

Kokouksen kutsuivat koolle Espoon alueen Marttayhdistysten alueyhteistyön koordinaattori Riikka Vacker ja Uuden Tuulen Martat. Kokous pidettiin Uuden Tuulen marttojen kokoontumistilassa Tapiolan palvelukeskuksessa. Mukana oli 43 marttaa espoolaisista marttayhdistyksistä.

Uuden Tuulen marttojen puheenjohtaja Sari Rönkkö toivotti tervetulleeksi tapaamiseen ja kertoi yhdistyksensä ajankohtaisista asioista ja tapahtumista. Aktiivinen yhdistys viettää tänä vuonna 25-vuotisjuhlavuottaan.

Uudenmaan Marttojen uusi toiminnanjohtaja Petra Åkerlund esittäytyi ja kertoi piirin ajankohtaisista asioita. Hänen esityksensä on alla pdf-tiedostona.

Uudenmaan hallituksen puheenjohtaja Sanna Tiainen-Erkkilä oli estynyt saapumaan tapaamiseemme, mutta hän toimitti meille esityksensä, joka on alla pdf-tiedostona.

Espoon alueen Marttojen ajankohtaisista asioista alusti alueyhteistyön koordinaattori Riikka Vacker Laaksolahden Martoista, jonka esitys on alla pdf-tiedostona. Tiedostosta löytyy alla puheena olleista aiheista takemmat tiedot.

1. Marttojen kahvila Ommel-festivaalissa 9.-11.6.2023, joka onnistui hyvin marttojen vapaaehtoistyönä.
  2. Haluatteko tukea Helsinki Mission työtä neulomalla heille villasukkia myyntiin? Helsinki Missio etsii vapaaehtoisia neulojia.
  3. Tiedoksi kaikille marttayhdistyksille: Espoon koulutilojen käyttöehdot ja hinnasto ovat muuttuneet 1.8.2023 alkaen.
  4. Miten Suomessa paossa asuvia ukrainalaisia voisi parhaimmin heidän arjessaan auttaa, sitä on kysytty ja tähän kysymykseen haluamme vastata. Ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry ylläpitää pääkaupunkiseudulla kahta avustuskeskusta: Vallilassa Helsingissä ja Lippulaivassa Espoossa. Järjestämme kaikille marttayhdistyksille yhteisen marttatilaisuuden verkossa maanantaina 13.11.2023 klo 18–19, jolloin kuulemme avustuskeskuksen arjesta ja millaisiin käytännön tilanteisiin he vastaavat.
  5. Vauvan pipoja tarvitaan vastasyntyneille Espoon sairaalassa! Pipon malli alla pdf-tiedostona.
  6. Tapaamme seuraavan kerran keväällä 2024 Tuomarilan Marttojen vieraana. Ja syksyn 2024 emännöijiksi lupautui Laaksolahden Martat.