Laajalahden Martat ry

Laajalahden Martat on vuonna 1999 perustettu espoolainen marttayhdistys, joka on aktiivinen toimija alueellaan. Tapaamme joka kuun toinen keskiviikko Laajalahden kirjaston kerhotilassa. Yhdistykseemme kuuluu 31 jäsentä.

Järjestämme retkiä lähialueen eri kohteisiin, kutsumme luennoitsijoita ja tuote-esittelijöitä marttatapaamisiimme, käymme teattereissa, näyttelyissä ja muissa kulttuuritapahtumissa. Osallistumme ja olemme mukana organisoimassa muiden yhdistysten kanssa tapahtumia Laajalahdessa.

Tapahtumat 2024

10.1. Kasari-tietokilpailu ja Marttaliiton 125-juhlavuosi
14.2. Ulkoilua kävellen Laajalahden kuntoportaille, jossa nautitaan kuumaa kaakaota.
13.3. Vuosikokous
10.4. Lintu-luento, jonka pitää merikotkamies Hannu Ekblom
21.5. Juhlat metsässä

Kesä-/elokuu

Laajalahden Martat viettävät kesä-elokuussa lomaa, mutta jokainen jäsen voi yksityisesti pitää yllä marttailua esimerkiksi järjestämällä kahvituksen ystäville Martan päivänä 26.7. ja houkutella mukaan toimintaan.

24.8. Osallistutaan Marttaliiton organisoimaan Mahtava Marttarallikisaan

31.8. Valtakunnallinen sienipäivä
1.–15.9. Sieniviikot, jolloin voi lähteä omatoimisesti sieniretkelle ja pyytää vaikka marttaystäviä mukaan.

11.9. Opastettu vierailu Taidekoti Kirpilään
14.9. Laajalahti-päivä
9.10. Laajalahden Marttojen toiminnan suunnitteluilta ja Marttojen puurokuu
13.11. Joulumyyjäisten valmistelua ja askartelua myyjäisiin
30.11. Joulumyyjäiset
11.12. Laajalahden Marttojen 25-vuotisjuhla ja pikkujoulu

Lataa maksuton Martat-sovellus puhelimeesi.